צוות קליני ומחקרי רב תחומי

צוות חוקרות ראשיות

ראש המעבדה לקוגניציה, רגש והבנת הנקרא

  • חברת סגל בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה
  • ראש ועדת מומחה לאוריינות במשרד החינוך
  • מתמקדת בפיתוח תוכניות התערבות חדשניות המתמקדות במיומנויות הבסיסיות החברתיות, הלשוניות והקוגניטיביות המעודדות התפתחות קריאה בקרב ילדים צעירים. ראשת פרויקט מחקר והתערבות “אור” ו”אי של הבנה”

ראש המעבדה לגיל הרך למניעה והתערבות בלקויות למידה

  • ראש החוג ללקויות למידה, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה
  • מתמקדת בפיתוח מבחני זיהוי מוקדם והתערבויות לילדים בסיכון בגיל הרך, אשר יסייעו בהפחתת כמות וחומרת קשיי הלמידה בשלבים אקדמיים מאוחרים יותר. ראשת פרויקט מחקר והתערבות “אור” ו”אור-גן”

ראש המעבדה לחקר סטודנטים בסיכון ופיתוח מקצועי של מורים

  • חברת סגל בפקולטה ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה
  • מתמקדת בפיתוח השתלמויות מורים, ובקידום תלמידים בסיכון בחינוך העל-תיכוני. ראשת פרויקט מחקר והתערבות “אור” ו”אי של הבנה”

ראש המעבדה למחקר נומרי נוירו-קוגניטיבי

  • חברת סגל בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה
  • חוקרת את ההיבטים הנוירו-קוגניטיביים של מיומנויות חשבוניות, תפקודים ניהוליים, רגש ואסטרטגיות של ויסות רגשי
  • מתרגמת את הידע שהתקבל במעבדה לכלים שניתן ליישם בבתי הספר

ראש המגמה ללקויות למידה עם התמחות בקריאה ואוריינות בשפה הערבית

  • רכזת תחום קליני בתוכנית בשפה הערבית
  • מתמקדת באבחון והתערבות בלקויות למידה בשפה הערבית

ראש המעבדה ללמידת שפה ופונקציות ניהוליות

  • חברת סגל בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה
  • מתמקדת בפיתוח כלים והכשרת מורים בתחום של דו לשוניות ולמידת שפה זרה
צוות קליני בכיר

שחר דותן

מפתחת פדגוגית בתוכנית "אור" ו"אי של הבנה"

  •  מטמיעה את התוכניות בקרב תלמידי בית הספר היסודי ומרצה בהשתלמויות מורים בנושא קידום תהליכי קריאה והבנת הנקרא מותאמת לפרופיל התלמיד
  • דוקטורנטית החוקרת את חווית הקריאה הדיגיטאלית של קוראים צעירים

עדי בפמן

מפתחת פדגוגית בתוכנית "אור" ו"אורגשי"

  • מרצה בהשתלמויות מורים בנושא קידום תהליכי קריאה והבנת הנקרא מותאמת לפרופיל תלמיד
  • דוקטורנטית ומטפלת בעזרת בעלי חיים, שחוקרת את פרויקט “אורגשי” – התרומה של שילוב כלבים טיפוליים בקידום קוראים מתקשים ברמה האקדמית והרגשית

מיכל סדן

מפתחת טכנו-פדגוגית בתוכניות "אור" ו"אי של הבנה"

  • מפתחת ומרצה בהשתלמויות המורים “במלוא מובן המילה” לקידום למידה, הוראה והערכה של אוצר מילים
  • דוקטורנטית שחוקרת את השפעת תרגול במשחקים דיגיטליים על רגשות אקדמיים וידע אוצר מילים של תלמידים עם יכולות שונות בקריאה

ראניה טריף

רכזת מדעית של תוכנית "אי של הבנה" בערבית

  • אחראית על פיתוח והתאמת תכנים בתוכנית “אי של הבנה” בערבית
  • דוקטורנטית שחוקרת את הקשר בין ידע אורייני ותחושת מסוגלות של מורים דוברי השפה הערבית לבין תפקוד אורייני בשפה הערבית של תלמידים בכיתה ד’

 ד"ר אפנאן ח׳ורי-מטאנס

חוקרת מובילה במחקר האורך בשפה הערבית

  • מפתחת ומתאימת תכנים בתוכנית “אי של הבנה” בשפה הערבית
  • פוסט דוקטורנטית שחוקרת את הקשר בין קריאה וכתיבה: ידע משותף בבסיס קריאה וכתיבה, תפקיד המוטוריקה העדינה, הידע האורתוגרפי והתפקודים הביצועיים

דנה כהן

מרכזת מחקר האורך ההתפתחותי במרכז ספרא

  • מפתחת סוללת כלי הערכה התפתחותיים לזיהוי ואפיון לומדים בגילאי גן ובית הספר היסודי
  • מרצה בהשתלמויות מורים בנושא קידום תהליכי קריאה והבנת הנקרא מותאמת לפרופיל תלמיד
  •  דוקטורנטית שחוקרת את תפקידה של הגמישות הקוגניטיבית במטלות בתחום הקריאה והחשבון בראייה התפתחותית בכיתות ג’-ה’

ד"ר תמי סבג שושן

מפתחת פדגוגית בתוכנית "אי של הבנה"

  • מפתחת מבחני אוצר מילים “חרות” והבנת הנקרא “תמר”
  • מפתחת ומרצה בהשתלמויות המורים “במלוא מובן המילה” לקידום למידה, הוראה והערכה של אוצר מילים
  •  במסגרת עבודת הדוקטורט חקרה את התרומה של ידע אוצר מילים רגשי להבנת הנקרא תוך דגש על שוני בין קוראים, סוג הטקסט ורמות ההבנה השונות

טל ארז

רכזת תת מדגם גילאי גן במסגרת מחקר האורך

  • מפתחת כלי הערכה במחקר האורך
  • מרצה בהשתלמויות מורים בנושא קידום תהליכי קריאה והבנת הנקרא מותאמת לפרופיל תלמיד
  • דוקטורינית שחוקרת את התפתחות יכולות העיבוד החזותי של מילים ופרצופים בקרב ילדים
צוות ספרא בקהילה

לירון חזן

אחראית קשרי אקדמיה-שדה

  • ניהול מערך הערכה/אבחון והטמעת תוכניות חינוכיות בקרב תלמידים ומורים
  • יצירת שת״פ והתנהלות מול גורמים במשרד החינוך וברשויות מקומיות (מפקחים, מדריכים מחוזיים, מנהלי בתי ספר,מורים) ומרכזי פסג״ה ברחבי הארץ