מרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח בלקויות למידה והמחלקה ללקויות למידה, הפקולטה לחינוך אוניברסיטת חיפה
מודל תהליך ההערכה – פרופ’ תמי קציר, פרופ’ מיכל שני
צוות מדעי של הפיתוח: פרופ’ תמי קציר, פרופ’ מיכל שני, פרופ’ ענת פריאור, דר’ שירה בלייכר
פיתחנו מבחן פורץ דרך להערכת הבנת הנקרא המציע ראייה רחבה ומעמיקה של יכולות הקריאה.
הכלי הינו חינמי לשימוש ומאפשר:
הכלי החדשני מתבונן לא רק בתוצר הסופי של הקריאה, אלא גם בתהליכים המורכבים המתרחשים במהלכה – מפענוח מילים ועד יצירת היסקים והבנת משמעויות מורכבות.
זוהי הזדמנות לראות את התלמיד בצורה שלמה יותר ולסלול עבורו נתיב התפתחות מדויק – לא רק כקורא, אלא כלומד עצמאי ובטוח בעולם.
הגישה שלנו משלבת הוראה פדגוגית אוריינית עם למידה רגשית חברתית (SEL), על בסיס מודלים של MTSS (מערכת תמיכה רב שכבתית) ו-RTI (מודל תגובה להתערבות).