אבחון והערכה

מודל ספרא להערכה רב-רכיבית של הבנת הנקרא בכיתות ב-ה

מרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח בלקויות למידה והמחלקה ללקויות למידה, הפקולטה לחינוך אוניברסיטת חיפה

מודל תהליך ההערכה – פרופ’ תמי קציר, פרופ’ מיכל שני

צוות מדעי של הפיתוח: פרופ’ תמי קציר, פרופ’ מיכל שני, פרופ’ ענת פריאור, דר’ שירה בלייכר

לראות את הקורא השלם

פיתחנו מבחן פורץ דרך להערכת הבנת הנקרא המציע ראייה רחבה ומעמיקה של יכולות הקריאה.

 הכלי הינו חינמי לשימוש ומאפשר:

  • בחינת המיומנויות הקוגניטיביות, הלשוניות והרגשיות של הקורא
  • זיהוי נקודות חוזק ואתגרים ספציפיים
  • מתן בסיס מדויק לבניית תוכניות התערבות מותאמות אישית

הכלי החדשני מתבונן לא רק בתוצר הסופי של הקריאה, אלא גם בתהליכים המורכבים המתרחשים במהלכה – מפענוח מילים ועד יצירת היסקים והבנת משמעויות מורכבות.

זוהי הזדמנות לראות את התלמיד בצורה שלמה יותר ולסלול עבורו נתיב התפתחות מדויק – לא רק כקורא, אלא כלומד עצמאי ובטוח בעולם.

הגישה שלנו משלבת הוראה פדגוגית אוריינית עם למידה רגשית חברתית (SEL), על בסיס מודלים של MTSS  (מערכת תמיכה רב שכבתית) ו-RTI (מודל תגובה להתערבות).